Friday, November 12, 2010

'Dia' datang lagi dah...

Angin homesick ibu macam dah mula bertiup sepoi2 bahasa dah ni.. jap2 lagi terus ribut agaknya.. mak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hurmm.. ibu ni..nak kata anak manja tak jugak.. anak bongsu pun tak jugak.. ops, ok2..bongsu..tapi bongsu perempuan. Nak kata tak biasa duduk jauh dengan atok n nenek kamu pun tak jugak. dari umur 13 tahun dah duduk hostel.. sampaila umur 24tahun.. setahun pastu dah sampai jodoh.. 6 bulan pas kawin terus ke sini.. tak cukup kasih sayang agaknya ibu ni dari atok n nenek..lebih banyak habiskan masa kat luar rumah tanpa atok n nenek kamu di sisi. tapi..dulu..walaupun duduk hostel..slalu atok n nenek datang.. masa kat U plak..ibu selalu je balik.. even lepas kawin pun 2 minggu skali mesti balik kg.. tapi sejak hampir 3 tahun ke belakangan ni setahun sekali jerk.. tu pun terkejar2.. (ok..air mata dh mula membasahi pipi..huhu..) . Pasni pun tak brani nak cakap bila akan balik cuti lagi.. kos adalah berganda. lainla comp ayah nak bagi tiket free kan.. kedekut taik idung masin comp ayah ni.. apapun tak dapat.. cait!!

Mak o mak.. tadi call nenek.. skang ni kaseh pun dah boleh sembang sket2 ngan nenek.. seronok nenek kat sana.. tak dapat tengok.. dengar suara pun jadi lerrr.. tapi kat hp nenek ada gambar kaseh. Acik Wati yang tolong transferkan kat hp nenek haritu. sian nenek.. mungkinla cucu dia berbelas2 orang.. tapi tak sama dengan anak ibu yg sorang ni.. takpela nek..insyaAllah ada rezki nanti kita balik yer.. tidak..kite jumpa dalam mimpi je la..huhu..




P/S: I Love us!!


2 comments:

ciK LyndaWawa igUana said...

emy anak manja..hehe

KIRIS.. said...

boleh ek wa? cmne nk blog certain people plak? aku mls nk private2kan ni.. kang nenek dia tak leh tgk plak..